Cont curent
- prin intermediul serviciilor de deservire la distanÅ£Ä:
- prin accesarea linkului verificarea codului IBAN
- prin intermediul serviciilor de deservire la distanţă:
- prin accesarea linkului verificarea codului IBAN
- prezentate pânÄ la ora 16:00 - vor fi executate cu data curentÄ
- prezentate dupÄ ora 16:00 - se vor executa cu data validÄrii a urmÄtoarei zile bancare
- prezentate pe suport de hârtie - se vor executa în decurs de 80 min.
- prezentate pe suport electronic - se vor executa în decurs de 60 min.
- prezentate pânÄ la ora 15:00 (dolari SUA) sau 12:00 (euro Èi alte valute), vor fi executate cu data curentÄ
- prezentate dupÄ ora 15:00 (dolari SUA) sau 12:00 (euro Èi alte valute) se vor executa cu data validÄrii a urmÄtoarei zile bancare
- prezentate până la ora 16:00 - vor fi executate cu data curentă
- prezentate după ora 16:00 - se vor executa cu data validării a următoarei zile bancare
- prezentate pe suport de hârtie - se vor executa în decurs de 80 min.
- prezentate pe suport electronic - se vor executa în decurs de 60 min.
- prezentate până la ora 15:00 (dolari SUA) sau 12:00 (euro și alte valute), vor fi executate cu data curentă
- prezentate după ora 15:00 (dolari SUA) sau 12:00 (euro și alte valute) se vor executa cu data validării a următoarei zile bancare
Deschiderea unui cont curent în lei sau valutÄ strÄinÄ se face pe baza actului de identitate în orice sucursalÄ BCR ChiÅinÄu.
Contul curent poate fi utilizat pentru încasÄri, plÄÅ£i Åi operaÅ£iuni de schimb valutar.
Deschiderea unui cont curent în lei sau valută străină se face pe baza actului de identitate în orice sucursală BCR Chişinău.
Contul curent poate fi utilizat pentru încasări, plăţi şi operaţiuni de schimb valutar.
PoÈi activa serviciile InfoCont sau 24 Banking la orice sucursalÄ BCR ChiÈinÄu, pentru a obÈine aceste informaÈii pe internet.
Poți activa serviciile InfoCont sau 24 Banking la orice sucursală BCR Chișinău, pentru a obține aceste informații pe internet.
Documentele de platÄ privind transferul de credit din contul clientului se primesc spre executare conform programului de lucru al bÄncii cu clienÈii Èi se executÄ Ã®n limita soldului contului clientului.
Ordinele de platÄ Ã®n MDL:
Ordinele de platÄ Ã®n MDL cu statut urgent:
Ordinele de platÄ Ã®n valutÄ:
Documentele de plată privind transferul de credit din contul clientului se primesc spre executare conform programului de lucru al băncii cu clienții și se execută în limita soldului contului clientului.
Ordinele de plată în MDL:
Ordinele de plată în MDL cu statut urgent:
Ordinele de plată în valută:
Carduri
- achizitionarea de bunuri/servicii de la comercianţi care au afişată sigla VISA/MasterCard şi online (e-commerce)
- retragerea de numerar de la orice ATM care are afişată sigla VISA/MasterCard
- alimentarea cu numerar a contului de card la ATM-urile Cash-In BCR Chișinău S.A.
- efectuarea tranzacţiilor prin Internet (E-commerce) pe paginile web oficiale unde este acceptat pentru plată
- efectuarea transferurilor de tip de la card la card
- interogare sold la bancomatele BCR
- miniextras prin bancomatele BCR Chișinău S.A.
- utilizarea în sistemele mecanice pe bază de hârtie, cum ar fi la efectuarea operaţiunilor prin intermediul telefonului, Mail, Order/Telefon, Order, Internet sau imprinter.
- 00 373 22 85 20 30
- 00 373 22 26 50 30
- 00 373 22 21 17 05
- 00 373 22 21-02-02
- 00 373 22 21-03-03
- Numele, Prenumele și
- cuvântul-cheie (parola) indicat în cererea privind emiterea cardului de plată.
- semnează cardul pe verso în chenarul rezervat în acest scop, în momentul primirii acestuia, folosind un pix cu pastă
- distruge plicul ce conţine Codul PIN primit de la bancă
- nu scrie niciodată Codul PIN pe spatele cardului
- nu introduce Codul PIN pe site-uri de internet şi nu-l divulga telefonic
- păstrează cu grijă cardul şi nu dezvălui informaţiile specifice de identificare (număr card, data expirării, nume, etc) altor persoane
- asigură-te că în timpul tranzacţiilor efectuate Codul PIN nu este dezvăluit
(voluntar sau involuntar) altor persoane - nu răspunde niciodată mesajelor primite prin SMS / e-mail prin care ţi se solicită date personale (număr card, data expirării, Cod PIN, cod CVV, etc)
- nu împrumuta cardul altor persoane
- asigură-te că în cursul tranzacţiilor comerciale cardul rămâne sub atentă supraveghere
- solicită comercianţilor chitanţele aferente tranzacţiilor efectuate şi verifică cu atenţie informaţiile înscrise pe acestea
- păstrează toate chitanţele tranzacţiilor şi verifică-le cu extrasul de cont lunar
- anunţă imediat furtul sau pierderea cardului
- protejează cu mâna introducerea Codului PIN la bancomat sau POS când efectuezi tranzacţii
- nu accepta ajutorul „binevoitor” al persoanelor care se oferă a te ajuta la retragerea de numerar de la bancomat
- dacă suspectezi un caz de fraudă contactează imediat banca pentru blocarea accesului cardului la cont imediat după primirea apelului de anunţ al pierderii/furtului cardului sau efectuării de tranzacţii suspecte
- pentru orice întrebări legate de utilizarea cardului adresează-te doar BCR
Chișinău şi nu la comerciantul sau banca comerciantului / bancomatul la care ai utilizat cardul - carcasa bancomatului (obiecte străine atașate, urme de forțare/ deteriorare/ lipici, eventuale piese componente care nu se potrivesc, găurile inutile în carcasă pot indica instalarea unor mini camere video)
- fanta cititorului de card (existența vreunui obiect amplasat deasupra cititorului, fanta nu este dreaptă/ nu este integrată complet, urme de lipici sau adeziv)
- tastatura utilizată pentru codul PIN (tastatura este slăbită sau nu se potrivește la îmbinări, are culoare diferită de restul carcasei sau este mai proieminentă decât suprafața pe care este amplasată)
Adresează-te la oricare unitate BCR Chișinău pentru a depune un aviz de refuz la plată.
*Consultă Tarifele pentru deservirea fiecarui tip de card bancar în parte.
La constatarea faptului de pierdere sau furt al cardului anunță în mod obligatoriu banca la numerele de telefon indicate mai jos.
Serviciul Asistență Carduri:
sau Serviciul Deservire Clientelă 24/7:
Pentru blocarea cardului este destul să furnizezi următoarea informație:
Dacă ai recuperat cardul și dorești să-l deblochezi, te poți adresa la orice sucursală a băncii pentru a depune cererea de deblocare a cardului. În caz contrar, dacă nu l-ai recuperat, depune cererea de reemitere a cardului şi în termenele stabilite vei obține un card nou.
Phishing este modalitatea de fraudare ce constă în transmiterea de mesaje electronice, prin care se solicită date personale de identificare/ autentificare bancară (username, parole, coduri personale, etc.).
Astfel, se transmit email-uri sub forma unui presupus mesaj din partea băncii prin care, de regulă, se pretinde că este necesară „actualizarea” sau „confirmarea” datelor aferente contului de internet banking sau cardului şi îndeamnă utilizatorul să acceseze un link din email, prin care se deschide un site fictiv, unde sunt colectate datele personale de
identificare bancară şi astfel, obţinerea de avantaje materiale.
BCR Chișinău nu solicită niciodată divulgarea, confirmarea sau modificarea datelelor personale şi/ sau datelor de autentificare bancară sau despre card prin accesarea unui link transmis prin email, sau accesarea aplicaţiei de internet banking printr-o adresă URL transmisă prin email!
Iniţiatorii unui atac de phishing nu ştiu cu ce bancă lucrează destinatarul email-ului. De aceea, mesajele sunt transmise la întâmplare, către întregi liste de adrese, în speranţa că vor găsi clienţi cu cont la banca vizată de atacul de phishing şi care nu realizează pericolul căruia se expun.
Colectarea adreselor de email se realizează în multiple moduri, cu sau fără acceptul deţinătorului, prin infestarea computerelor cu viruşi, troieni care sustrag adresele şi le transmit în puncte de colectare.
Dacă ai primit un astfel de email presupus din partea BCR Chișinău şi nu ai deschis pagina din email şi nu ai introdus niciun element de pe card, atunci nu există verun motiv de îngrijorare.
Pe internet, furtul, vânzarea, cumpărarea unei baze de date cu adrese de email este o activitate criminală cu o istorie de ani de zile. Elementul cheie este să rămâi întotdeauna atent la orice email, chiar dacă pare a proveni dintr-o sursă de încredere.
Skimmingul este activitatea ilegală prin care o persoană obține în mod fraudulos datele stocate pe banda magnetică a unui card bancar, precum și parola (Codul PIN). Datele astfel obținute sunt folosite de infractori pentru producerea de carduri contrafăcute.
Procesul de skimming presupune că fraudatorii atașeaza pe bancomat un dispozitiv de citire a cardului și o tastatură falsă, precum și mini cameră video pentru filmarea Codului PIN.
Inainte de a introduce cardul bancar în bancomat, inspectează vizual următoarele elemente:
24 Banking
- nu răspunzi la aceste mesaje;
- nu accesezi link-urile transmise in mesajele de e-mail;
- nu divulgi nimănui, niciodată codul PIN, indiferent de persoana sau situația in care ti se cere acest lucru;
- informezi imediat banca la adresa de e-mail: HelpDesk@24banking.md
Vino în orice unitate BCR Chișinău și solicită aderarea la serviciul 24 Banking.
După ce accesul este creat BCR Chișinău va expedia pe adresa de e-mail indicată login-ul personal. La prima utilizare a sistemului este necesar să treci de etapa primei logări.
Adresa serviciului 24 Banking este www.24banking.md
Pentru o utilizare eficientă consultă ghidul utilizatorului 24 Banking.
Urmează pașii din ghidul pentru plata facturilor.
Poți accesa conturile tale curente, de depozit, împrumut, carduri de plată și de credit, pe care le soliciți a fi incluse în 24 Banking.
Phishing-ul este o modalitate de fraudă ce constă în transmiterea de mesaje electronice prin care se solicită date personale de identificare/autentificare bancară (nume utilizator, parole etc.).
✔ Cea mai răspândită metodă este transmiterea de email-uri sub forma unui presupus mesaj din partea băncii prin care, de regulă, se pretinde că este necesară “actualizarea” sau “confirmarea” datelor aferente contului de internet banking sau a cardului bancar şi te îndeamnă să accesezi un link din e-mail;
✔ Link-ul din e-mail va deschide un site fictiv, unde sunt colectate datele personale de identificare bancară şi astfel, obţinerea de avantaje materiale;
Din acest motiv, BCR Chișinău nu îţi va solicita niciodată să divulgi, să confirmi sau să modifici datele personale şi/sau date de autentificare bancară prin accesarea unui link transmis prin e-mail sau să accesezi aplicaţia de Internet Banking printr-o adresă URL transmisă prin email!
In cazul in care primești astfel de mesaje e-mail in care iți sunt cerute informații de tipul celor de mai sus, te rugam sa:
Credite
Consultă informațiile pentru fiecare tip de credit în parte.
Accesează calculatorul de credite online.
Consultă caracteristicile pentru fiecare tip de credit în parte.